Σέρρες – Σαντάνσκι: 57 χλμ, κέρδος 30%

Την προηγούμενη βδομάδα πήγα στο Κόσοβο. Δεν με έστειλε φυσικά για ειρηνευτική αποστολή ο Δένδιας ή τα Ηνωμένα Έθνη. Για τουρισμό πήγα. Ο κόσμος διασκέδαζε, ψώνιζε, γέμιζε τις πλατείες και τα μαγαζιά και το κλίμα ήταν άκρως εορταστικό, νομίζω περισσότερο σε σχέση με το κλίμα στις περισσότερες δικές μας πόλεις. Έχω την εντύπωση ότι τα ΜΜΕ περνούν μια στρεβλή άποψη στο κόσμο για την χώρα αυτή, αλλά όλα αυτά δεν είναι του παρόντος και δεν θέλω να τα αναλύσω. Αλλού θέλω να σταθώ…

1. Ελληνικά Προϊόντα: Στα σούπερ μάρκετ και στα μαγαζάκια υπήρχαν και ελληνικά προϊόντα (εννοώ σοκολάτες, μπισκότα, σνακς κτλ). Όλα μα όλα ήταν φτηνότερα σε σχέση με το αντίστοιχο προϊόν στην Ελλάδα! Για παράδειγμα, ένα πακέτο μπισκότα συγκεκριμένης μάρκας που εδώ κοστίζει από 1.80 έως 2.20 ευρώ, στο Κόσοβο κόστιζε μάξιμουμ 1.60 ευρώ. Ανάλογες διαφορές υπήρχαν σε όλα τα προϊόντα. Δυστυχώς δεν σκέφτηκα να βγάλω φωτογραφίες. Θα μου πεις “πώς κάνεις έτσι για 20 λεπτά”. Το θέμα είναι ότι δεν είναι μόνο ένα εικοσάλεπτο. Είναι χιλιάδες τα εικοσάλεπτα που επιβαρύνεται ο μέσος Έλληνας πολίτης καθημερινά. Για ποιον λόγο ένα ελληνικό μπισκότο στο Κόσοβο είναι πιο φθηνό σε σχέση με το αντίστοιχο στην Ελλάδα, παρά τα επιπλέον έξοδα για μεταφορικά και διαχειριστικά κόστη; Η απάντηση είναι η ΥΨΗΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ.

2. Βενζίνη: Η Βενζίνη στο Κόσοβο κυμαίνεται μεταξύ 1,30 με 1,35 ευρώ. Εγώ όμως έβαλα βενζίνη στα Σκόπια. Φούλαρα μία φορά μπαίνοντας και μία βγαίνοντας. Η τιμή της βενζίνης στο 1,25 ευρώ. Καθώς επέστρεφα σκεφτόμουν αυτό που λένε κάποιοι γραφικοί συμπολίτες ειρωνικά για τους Βορειοελλαδίτες που βάζουν βενζίνη στις γειτονικές μας χώρες.

Κατά πόσο δηλαδή είναι πατριώτες ή όχι. Θεωρώ ότι όσοι τα λένε αυτά θα έπρεπε να ντρέπονται. Δυστυχώς οι περισσότεροι Έλληνες από την Θεσσαλονίκη και κάτω δεν έχουν συνειδητοποιήσει την τραγική οικονομική κατάσταση της Βόρειας Ελλάδας. Στα βόρεια σύνορα της χώρας μας έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια δεκάδες χιλιάδες καταστήματα, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βενζινάδικα.

Η Βόρεια Ελλάδα φτωχαίνει επικίνδυνα, η ποιότητα ζωής χειροτερεύει, οι νέοι άνθρωποι φεύγουν αφήνοντας πίσω τους ένα δυσαναπλήρωτο κενό που επηρεάζει βραχυπρόθεσμα και κυρίως μακροπρόθεσμα όλους τους τομείς της οικονομίας. Ο φτωχός Βορειοελλαδίτης που δεν μπορεί να αποταμιεύσει ούτε μισή δραχμή, είναι απόλυτα λογικό να πηγαίνει να γεμίζει το ντεπόζιτο στις γειτονικές χώρες όταν του δίνεται η ευκαιρία, ειδικά όταν οι διαφορές είναι τόσο μεγάλες (Ελλάδα 1.85, Σκόπια 1.25, Βουλγαρία 1.26, Τουρκία 0.95, Αλβανία 1.55). Αντί λοιπόν να κατηγορούνται οι πολίτες ως μη πατριώτες όταν φουλάρουν το ντεπόζιτό τους σε γειτονικές χώρες, μήπως θα έπρεπε να χαρακτηριστούν ως μη πατριώτες οι πολιτικοί που με τις επιλογές τους και τους νόμους τους έφτασαν την ελληνική παραμεθόριο σε τέτοια φτωχοποίηση και εξαθλίωση;

Πρέπει άμεσα η κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους και τα τέλη στα καύσιμα που αγγίζουν το 50% της αξίας στο λίτρο. Και μάλιστα θα έπρεπε όλα τα κόμματα να υπερψηφίσουν την μείωση αυτή. Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει θα πρέπει να ακολουθήσει πολιτική μειωμένης φορολογίας.  Αντί να τρέχουν οι Έλληνες για βενζίνη στις 4 γειτονικές μας χώρες, δεν θα ήταν προτιμότερο να έρχονταν όλοι αυτοί να γεμίσουν τα αυτοκίνητα τους στην Ελλάδα;

ΥΓ: Οι τιμές της βενζίνης παγκοσμίως εδώ:
https://gr.globalpetrolprices.com/gasoline_prices/

ΥΓ2: Η φωτογραφία είναι από το γραφικό Πρίζρεν

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ