Οι βασανισμένοι μικροί έρωτες των Εξαρχείων

Τρεις ολόσωμες παιδικές φιγούρες ύψους 1,30 μ., με στεφάνια στα μαλλιά και στα χέρια τους κρατούν το πρώτο ένα αγγείο, το άλλο ένα

έγχορδο μουσικό όργανο και το τρίτο ένα κοχύλι, στολίζοντας τον κεντρικό άξονα ενός ορειχάλκινου φανοστάτη που τοποθετήθηκε στο κέντρο της πλατείας Εξαρχείων στις αρχές του αιώνα. Χαμηλά στη μεταλλική βάση του γλυπτού υπάρχει η υπογραφή: A. DURENNE / Fondeur à Paris, δεν δηλώνει όμως το όνομα του καλλιτέχνη, αλλά του χυτηρίου που κατασκευάστηκαν.


Ένας παρόμοιος φανoστάτης βρίσκεται στη γέφυρα της Αλεξάνδρας στο Παρίσι αλλά και ένας άλλος στην πλατεία Αγίου Γεωργίου στην Κυψέλη.

Δεν ξέρω γιατί ονομάστηκαν «έρωτες», και παρόλο που είναι από τα πιο όμορφα “αγάλματα” της Αθήνας, έχουν υποστεί τα πάνδεινα. Φθορές από συγκρούσεις, δακρυγόνα και καπνούς, τα έχουν βανδαλίσει, τα έχουν βάψει σε διάφορα χρώματα, τα έχουν απομακρύνει από το βάθρο τους για να τα συντηρήσουν (και έγινε χαμός επειδή ορφάνεψε η πλατεία), τα τοποθέτησαν πιο ψηλά για να τα προστατέψουν από την κακοποίηση του κάθε βάνδαλου και τον Σεπτέμβριο 2022, τα απομάκρυναν από την πλατεία λόγω των εργασιών του μετρό. “Ασφαλής αποθήκευση, συντήρηση και επιστροφή στην αρχική τους θέση, με την αποπεράτωση των εργασιών του μετρό” υποσχέθηκε ο δημοτικός σύμβουλος της Αθήνας Γιώργος Αποστολόπουλος.

Τη μέρα της απομάκρυνσης του φανοστάτη, κάτοικοι της περιοχής είχαν συγκεντρωθεί στο σημείο. Διαμαρτύρονταν για την δημιουργία της εξόδου του μετρό πάνω στην πλατεία των Εξαρχείων. Ανάμεσα στα αιτήματά τους ήταν και να μην αφαιρεθεί το άγαλμα.

Εγώ, να σας πω χαίρομαι που απομακρύνθηκαν “οι τρεις έρωτες” από την επεισοδιακή πλατεία. Θα ησυχάσουν για λίγο και θα αναρρώσουν. Όσο ήταν εκεί κανείς δεν νοιαζόταν για την κατάσταση τους και ήταν έρμαια στα χέρια κάθε βάνδαλου. Ας ελπίσουμε ότι όταν επιστρέψουν, οι κάτοικοι και οι περαστικοί θα τους αγαπήσουν πραγματικά, θα τους προσέχουν και θα τους προστατεύουν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ